maría roja

I Plataforma. Festival de artes performativas

Vídeo resumo da edición 2020

Martes, 29 de diciembre de 2020

Plataforma é un proxecto que quere tender pontes entre as artes visuais e as artes vivas, as artes escénicas, a literatura, a arquitectura e o deseño, convidando a reflexionar sobre o espazo público e integrando servizos e institucións da cidade de Santiago de Compostela para actuar como motor para o desenvolvemento e a cohesión social.
A programación da primeira edición do Festival Plataforma acolleu a presentación da acción de María Roja titulada "Doorkijkje. 7 miradas para 12 puntos de vista", realizada ex profeso arredor da exposición de Christian García Bello "Pongo mi pie desnudo en el umbral".

+info:
http://plataforma.gal/

II Corpo (não) urbano em ação

"Flâneus-e" de María Roja, entre as pezas exhibidas

Lunes, 28 de diciembre de 2020
II Corpo (não) urbano em ação

Com o Covid19 em alta, em todo Brasil e no mundo, no dia 08 de dezembro, começou a divulgação da 2ª edição do Festival Internacional de Performances Mínimas Urbanas (Confinadas) em Vídeo, se dará assim: online - confinades, como foram feitos todos os vídeos de artistes e não artistes, de diversos países, realizados na primeira metade de 2020. A partir de hoje, faremos a projeção dos vídeos, no canal de IGTV da Residência BRONZE.
Este projeto foi idealizado e coordenado pela artista Elia Torrecilla e pelo professor artista Miguel Molina, com o apoio de PAC e LCI- Universidade Politécnica de Valencia.
Em 2020, a temática se voltou às novas rotinas que se estabeleceram, devido à pandemia, sendo que o confinamento deu espaço ao surgimento e ou redescoberta da criatividade individual. A mudança de hábitos, do trabalho online e à distância, a falta de contato com público, a ação restrita, o tédio, a incerteza, o medo, o trauma..., às vezes, dão lugar ao absurdo para romper com a rotina, dando origem a ações virais que nos infectam por meio das redes sociais, abrindo uma fronteira entre arte e vida, arte e não arte.
O Festival é composto de vídeos curtos (2´), gravados com celulares, câmaras, webcams..., por artistas e ou não-artistas, em que são registradas pequenas ações ocorridas durante o que se chamou da 1ª onda da COVID19, no mundo; ações mínimas de rua - realizadas nos deslocamentos permitidos, dentro da legalidade e da segurança; ações domésticas mínimas (dentro de casa ou na varanda); individuais e coletivas, no espaço físico e virtual, onde o performativo, os gestos mínimos, se incorporam à vida confinada.

+info:
https://linktr.ee/Bronzeresidencia
https://urbanbodyinaction.wixsite.com/noturbanbodyinaction

Rodaxe de "Método Criminal"

O programa "Vivir Aquí" visita os platós de Voz Audiovisual

xoves, 10 de decembro de 2020
Rodaxe de "Método Criminal"

Non están tendo fácil as producións audiovisuais para seguir traballando. Achegámos á rodaxe da que será unha das novas series da Televisón de Galicia proximamente, Método criminal, unha comedia negra, co narcotráfico como tema de fondo, dirixida por Jorge Saavedra e protagonizada por Luis Iglesia, Miguel Canalejo, Sabela Arán e María Roja.
As estritas medidas de seguridade sanitaria que se adoptan nas rodaxes é xa un elemento máis do día a día dos equipos audiovisuais.

+ Para acceder á reportaxe, premer no seguinte enlace:
http://www.crtvg.es/tvg/a-carta/vivir-aqu-570-4675571

Crítica : 9 FUGAS

Alfonso Rivera para CINEUROPA

Jueves, 10 de diciembre de 2020

Fon Cortizo deslumbra con una especie de –originalísimo- musical que, sin descuidar su mensaje, regala una armoniosa sinfonía de sonidos inesperados, combinada con un juego de espejos temporales.

Crítica : 9 FUGAS

No sorprende que 9 fugas, largometraje del gallego Fon Cortizo (Vigo, 1978), haya gustado al jurado de la selección Retueyos de la edición número 58 del Festival Internacional de Cine de Gijón, que finalizó el pasado fin de semana; y que dicho cónclave de jueces decidiera otorgarle el premio al mejor film, compartido con la película polaca Marygoround, de Daria Woszek.
No extraña porque es un largometraje fascinante, de principio al fin. En él la figura del narrador la ejerce la Orquesta Fugaz de Improvisación Industrial, que crea sonidos a partir de instrumentos convencionales y otros no tanto que encuentra en la naturaleza, en la ciudad, en una zona portuaria… Así, unas manos que acarician un puente de acero, unos nudillos que golpean un cristal, la manipulación de cinta para empaquetar o el propio tráfico se convierten en generadores de estímulos sonoros que van puntuando esas nueve piezas o secciones a las que alude el título.

Y como esa música (diegética) fluye libre por el metraje de este film, las historias que contiene también lo hacen, enhebrándose unas con otras, reflejándose, en una coreografía inmersiva entre el humano y el entorno. A su vez, los personajes rompen los límites de la narrativa convencional para traspasar sus propias existencias y sumergirse en las ajenas, construyendo la película un universo único y propio, pero reconocible.

Con el paisaje gallego, sus lonjas y sus famosas señas de identidad como escenario mutante, los nueve capítulos del largometraje dan tanto protagonismo al sonido como a la imagen, a lo pretérito como a lo futurible, al diálogo (con algunos juegos de palabras) como a la sugerencia, construyendo una atmósfera subyugante y poética, nacida en buena parte de la improvisación.

Dedicada a la memoria y con lo femenino de protagonista, la película se erige como una fabulosa polifonía de reivindicaciones, posibles lecturas y venganzas, huidas y ensoñaciones, con sombras y abundante agua (y barro). Un film donde alguien, en un momento dado, grita “¡El miedo es el demonio!”: ese diablo a Fon Cortizo no parece afectarle, ya que ha orquestado –sin temor al riesgo- uno de los títulos españoles más originales del año.

Cortizo es el director de premiados cortometrajes como Aysha y Americano (sobre Emanuel Xavier, chapero y camello antes de ser una figura destacada de Spoken Word en Nueva York), además del responsable de los largos Contrafaces (de 2015), que se estrenó en el festival suizo Visions du Reel, y el documental CEF 100% (2012). Tiene entre manos dos proyectos: Letters through the wall (no ficción) y The wonderful and boring life of Micah P. Hinson, centrado en la figura del cantante norteamericano.

9 fugas, con guion del propio Fon Cortizo y dialogada en gallego, es una producción de Xas films y A sombra Cinema, que ha contado con una subvención de AGADIC.

+ publicación orixinal:
https://cineuropa.org/es/newsdetail/395587

Trailer de "Xan" en VINTE

Estrea da serie o 18 de decembro en Youtube

Jueves, 10 de diciembre de 2020

«Xan non é un millenial calquera. Ten un superpoder. Conta coa capacidade de non dicir nada. Non foi picado por unha araña radioactiva silenciosa. A súa realidade, simplemente, deixouno sen palabras.» VINTE estrea en exclusiva o trailer de ’Xan’ logo da súa premiere no pasado Carballo Interplay, onde gañou o premio a proxecto de webserie en galego na edición anterior do festival. Os tres primeiros capítulos da serie estrearanse en Youtube a partir do 18 de decembro.

Créditos
“Xan” é unha comedia de 6 episodios dirixida por Lucía Estévez con guion de Miguel Canalejo, que tamén interpreta a Xan, o protagonista. Conta cunha chea de colaboracións de actores e actrices galegas como Irene Lorenzo, Monti Castiñeiras, Isabel Naveira, Sila Sicilia, Marta Doviro, Sheyla Fariña, Camila Bossa, Víctor Duplá, Xoán Fórneas, Santi Cuquejo, Lucía Regueiro, Sara Fandño, Marta Cereixo, Areta Bolado, Manu Estévez, Daniel Currás, Covadonga Berdiñas, Guillermo Carbajo, María Roja, Cris Andrade, Alberto Fraga, Nacho Vere, Alicia Armenteros, Alejandro Jato ou María Vázquez.

+info:
https://vinte.praza.gal/video/trailer-de-xan-a-webserie-de-lucia-estevez-e-miguel-canalejo

1 | ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | 84